منتخب: شهادت حضرت زهرا 3: تفاوت بین نسخهها
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۸
السلام علیک یا أباعبدالله السلام علیکم و رحمةالله و برکاته
امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) کفواً أحد است. حضرتزهرا (علیهاالسلام) کفواً خلقت است. به اولیای امور کار نداشتهباشید. بر عمر و ابابکر لعنت کنید.
گفتار متقی[۱]
عزیزان من! برایتان روایت نقل میکنم: زهرایعزیز (علیهاالسلام) بیرون بود، توی خانه آمد، دید امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) زانوهایش را در بغل گرفته، گفت: علیجان! چه شد آن قدرت و زور و بازویت که درِ خیبر را گرفتی و هفتقلعه را روی هم ریختی؟ چه شد آن ضربه شمشیری که به عمرو بن عبدود زدی؟ تمام شجاعان عالم از کیاست و شجاعت تو میترسیدند! چه شده؟! ببین امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) چه میفرماید؟ در همینموقع مؤذّن اذان گفت، موذّن گفت: «أشهد أن لا إله إلّا الله، أشهد أنّ محمّداً رسولالله» امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) فرمود: زهراجان! میخواهی این اسم باقی باشد؟ گفت: بله! گفت: من و تو باید صبر کنیم، اینها میخواهند این اسم را بردارند.
رفقایعزیز! بفهمید که عمر و ابابکر چه کسانی هستند؟ حالا تا یکی میگوید اینها برادر ما هستند، اینطور صلاح است، آخر چه صلاحی است؟ گول نخورید! این دو نفر اصلاً میخواستند اسلام و دین و دیانت را از بین ببرند. چرا زیر بار ایمان نرفتند؟ چرا گفتند: «حسبنا کتابالله»: کتاب خدا ما را بس است؟ چرا ایمان را قبول نکردند؟ ایمان، امر پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) بود. ایمان، امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) است. چرا «الیوم أکملت لکم دینکم»[۲] را قبول نکردند؟ ببین، عناد اینها را به کجا رساند؟
رفقایعزیز! بیایید اگر عناد دارید، بیرون کنید! عناد، بدچیزی است، عناد جوری است که ما حرف حقّ را قبول نمیکنیم؛ یعنی روی عناد خودمان داریم کار میکنیم، یک چیزی در مقابل خدا، ولایت و قرآن عَلَم کردهایم، آن مقصد ماست، آن عناد است، این را نداشتهباشیم. عناد در دل ما رشد میکند، عناد رهبرش شیطان است؛ ولایت، رهبرش خداست. الآن شیطان خیلی پیشرفتهاست؛ خیلی رهبریاش پیشرفتهاست، علیالخصوص در آخرالزّمان! عناد یک چیزی است که ولایت را کامل نمیپذیرد، اوّل عناددار عمر و ابابکر بودند.
اگر نماز شب میخوانید، اگر جایی بیتوته میکنید؛ یا به زیارت میروید، از خدای تبارک و تعالی بخواهید که عناد را از شما بگیرد و ولایت را به شما بدهد. اگر عناد نباشد، پذیرفتن ولایت خیلی آسان میشود؛ یعنی ولایت آنجایی هست که عناد نباشد، آنجایی که عناد هست، دنبال یک مقصدی است که میخواهد به آن برسد. تمام این جنایتها که اینها کردند، میخواستند به مقصدشان برسند.
این دو نفر میخواستند زحمتهای پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) را از بین ببرند؛ اما موفّق نشدند، اینها یک باند بودند، باند یک خصوصیّتی دارد؛ یعنی بنای اینها اینبود که دم از اسلام بزنند، ایمان را از بین ببرند. چرا؟ خودتان از من بهتر میدانید، آگاهترید که این دو نفر با ایمان چه کردند؟ زهرایعزیز (علیهاالسلام) را زدند، پهلویش را شکستند، صورتش را نیلی کردند، زهرا (علیهاالسلام) را کشتند تا احکام را فاش نکند. چه جسارتی به قدس ولایت کردند؛ اما قدرت نداشتند که ولایت را از بین ببرند، عمر، ابابکر، عثمان، معاویه و یزید، اینها یک باند بودند که هدفشان اینبود که ایمان را از بین ببرند. [۳]